کارجو کارجو .

کارجو

آشنایی با گرایش‌ها و شاخه‌‌های مختلف حسابداری

4- حسابرسی
افرادی که تمایل دارند به‌عنوان حسابرس مشغول به کار شوند باید صورت‌های مالی، دفاتر مالی و اسناد و مدارک را بررسی کنند و گزارش هرگونه مغایرت یا اشتباه را ارائه دهند. اگر دوست دارید کسب و کار خودتان را راه بیاندازید انتخاب این گرایش کمک زیادی به شما می‌کند.

حسابرس‌ها معمولا دفاتر خود را دارند و به‌شکل پروژه‌ای با صاحبان کسب و کار همکاری دارند. البته معمولا شرکت‌های بزرگ مالی هم آگهی‌های جذب حسابرس منتشر می‌کنند.

۵- حسابداری مالی
استقبال از حسابدارهای مالی هم در بازار کار، نسبتا زیاد است. اگر ترجیح می‌دهید کار تحلیل و آنالیز داده‌های مالی و صورت‌ها را انجام دهید و گزارش‌هایی برای پیشرفت سازمان آماده کنید این شغل مخصوص شماست!

معمولا حسابداران مالی، چندان درگیر قوانین مالیاتی یا ترازنامه‌ها نیستند؛ بلکه با بررسی این داده‌ها تلاش می‌کنند هزینه‌ها را کاهش داده و راه روشن‌تری برای مسیر پیش روی سازمان ایجاد کنند. وظیفه اصلی حسابدار مالی، ارائه گزارش‌های ماهیانه و تجزیه و تحلیل روند درآمد و کنترل هزینه‌هاست.

چطور شانس استخدام خود را بالاتر ببریم؟
تعداد آگهی‌های جذب حسابدار کم نیست؛ اما متقاضیان شغل حسابداری هم به همان نسبت زیاد هستند. اگر فارغ‌التحصیل رشته حسابداری هستید یا دوره‌های معتبری در این زمینه گذرانده‌اید اما هنوز مشغول به کار نشده‌اید؛ بهتر است برای استخدام کمک حسابدار اقدام کنید.

معمولا سازمان‌ها برای جذب حسابدار به سابقه کاری توجه ویژه‌ای دارند. بنابراین اگر سابقه کار ندارید بهتر است از ارسال درخواست برای آگهی‌های استخدام کارآموز حسابداری یا کمک حسابدار مسیر حرفه ای خود را شروع کنید. دوره کارآموزی هم به‌عنوان سابقه کار برای شما در نظر گرفته خواهد شد و هم فرصت بی‌نظیری است که بتوانید تسلط مهارت‌های تخصصی خود را تقویت کنید.

در این مدت می‌توانید تا حد امکان در دوره‌های آموزشی مرتبط شرکت کنید و با افراد دیگری که در مجموعه شما و با عنوان حسابدار یا مدیر مالی مشغول به کار هستند ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات بعدها برای استخدام بسیار به کار شما خواهد آمد.

اگر هم هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اید برای آگهی‌های استخدام کمک حسابدار ویژه دانشجویان درخواست بدهید. این زمان، فرصت طلایی است که نیازمندی‌های بازار کار و دانش مورد نیاز برای انتخاب شدن در گزینش‌ها را بشناسید.

عضویت در انجمن‌های رسمی، دریافت مدارک معتبر، انتخاب گرایش حسابداری و تقویت مهارت‌های تخصصی مرتبط با آن، می‌تواند برگ برنده شما در هنگام انتخاب شغل دولتی باشد.

جمع‌بندی

به علت افزایش ثبت شرکت‌ها و از آنجا که قوانین مالیاتی هر روز سختگیرانه‌تر می‌شوند؛ تعداد آگهی های استخدام در این حوزه هم روز به روز بیشتر می شود. هیچ مجموعه یا سازمانی نیست که به حسابدار نیازی نداشته باشد. حسابداران همه هزینه‌ها و سودهای سازمان را بررسی و با زبان عدد و رقم، وضعیت فعلی و آینده سازمان را تشریح می‌کنند.

حسابداری از آن دست مشاغلی است که نیاز به حضور فیزیکی ندارد و آگهی‌های استخدام حسابدار پاره وقت و یا دورکار زیادی روزانه در جاب ویژن منتشر می‌شوند. این امکان باعث شده دانشجویان حسابداری نیز بتوانند در کنار درس خواندن مشغول به کار شوند.

البته برای اینکه حسابدار خبره‌ای شوید؛ باید نحوه کار با نرم‌افزارهای تخصصی حسابداری را بدانید، کار با Microsoft Office را بلد باشید، به دنبال قوانین جدید مرتبط با بیمه، مالیات و حقوق و دستمزد بروید و حوزه تخصصی خود در حسابداری را هم از قبل انتخاب کنید. تسلط در یکی از گرایش‌های حسابداری مانند حسابداری مالیاتی یا حسابداری مالی، حقوق حسابدار را هم بالاتر خواهد برد. برای پیدا کردن اگهی های حسابداری به سایت استخدام جاب ویژن مراجعه کنید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۴:۳۹ توسط:محیا باقری موضوع: نظرات (0)