كارجو كارجو .

كارجو

قانون كار چيست؟ حقوق وزارت كاري چگونه محاسبه مي‌شود و در سال ۱۴۰۰ بايد چقدر حقوق بگيريد؟

بر اساس تورم سالانه و شرايط اقتصادي، هر سال حقوق وزارت كار 1400 مقداري افزايش مي‌يابد. اما بسياري اعتقاد دارند اين افزايش حقوق همچنان براي گذران زندگي كارمندان و كارگران كافي نيست. اين در حالي است كه برخي از واحدهاي خصوصي، از پرداخت همين حقوق به كاركنان خودداري مي‌كنند.

نگراني از تامين هزينه‌هاي خانواده، عدم امنيت شغلي و فشارهاي روزافزون اقتصادي و رواني، مشكلات روزمره‌اي هستند كه كارگران و كارمندان با آنها دست‌وپنجه نرم مي‌كنند. در اين ميان تنها كاري كه از دست اين افراد برمي‌آيد؛ انتظار براي تصويب قانون افزايش حقوق در مجلس و شوراي عالي كار است.

از سال‌ها پيش، شوراي عالي و وزارت كار تمام تلاش خود را كرده‌اند تا با وضع قوانيني، از تضييع حقوق كارگران و كارمندان جلوگيري كرده و حداقلي براي حقوق دريافتي تعيين كنند. اما قطعا تفاوت شاياني بين افراد تازه‌كار و افراد باسابقه و يا مديران و كارمندان وجود دارد. بنابراين مبالغي كه در قراردادها ذكر مي‌شود؛ بيشتر از هر چيز به عرف بازار براي آن شغل و سمت بستگي دارد.

تعيين ميزان افزايش حقوق كارگري در سال بعد هميشه يكي از دغدغه‌ها و نگراني‌هاي شاغلين در روزهاي پاياني سال بوده است. افزايش هزينه‌ها و تورم، فشار بسيار زيادي به قشر كارگر وارد كرده و بسياري معتقدند كه حداقل حقوق كارگري تناسبي با وضعيت معيشتي موجود ندارد و پاسخگوي هزينه‌هاي خانوارهاي كارگري نيست.

وزير تعاون، كار و رفاه امور اجتماعي در روز شنبه ۲۳ اسفند ۹۹ و طي ارتباط زنده‌ با شبكه ۲ سيما در مورد نتايج جلسات افزايش حداقل حقوق كارگري توضيحاتي ارائه كرد. به گفته ايشان، با توافقات صورت گرفته بين كارفرمايان و كارگران، ميزان افزايش حقوق ۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد افزايش پيدا خواهد كرد. به اين ترتيب حداقل حقوق پايه كارگري در سال جديد بيشتر از ۴ ميليون تومان محاسبه خواهد شد.

قانون كار چيست؟
سند جامع حمايت از حقوق كارگر در سال  ۱۳۶۹ در دوازده فصل كلي تدوين و تصويب شد. از آن زمان اين سند، مبناي تمامي تصميم گيري‌ها راجع به حق و حقوق كارگران و شاغلين خواهد بود. بسياري از مفاهيم مثل حداقل مزد، حق سنوات، حق بيمه، حق السعي و اصطلاحاتي مانند آن كه در مورد حقوق و دستمزد مي‌شنويد تعريف مشخصي در قانون كار دارد.  اين قانون داراي فصول زير است:

تعاريف و اصول كلي
قرارداد كار
شرايط كار
حفاظت فني و بهداشت كار
آموزش و اشتغال
تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي
مذاكرات و پيمان‌هاي دسته‌جمعي كار
خدمات رفاهي كارگران
مراجع حل اختلاف
شوراي عالي كار
جرايم و مجازات‌ها
مقررات متفرقه
مطابق با قانون كار، كارگر به فردي گفته مي‌شود كه در ازاي كار درخواستي براي كارفرما، مزد و حقوق دريافت مي‌كند و به دو دسته كارگر مشمول قانون كار و كارگر غيرمشمول قانون كار دسته بندي مي‌شود. لازم به ذكر است كارمندان شركت‌هاي خصوصي هم بر طبق قانون، مشمول قوانين كارگري محسوب مي‌شوند.

نحوه‌ي افزايش حقوق وزارت كاري چگونه است؟
هر سال در لايحه بودجه، دولت مقدار افزايش حقوق كارمندان دولت را اعلام مي‌كند و در صورت تصويب مجلس، اعمال خواهد شد. معمولا همين ميزان افزايش براي حقوق كارگر هم در نظر گرفته مي‌شود؛ اما اين عدد بايد در شوراي عالي كار تصويب شود.

شوراي عالي كار يكي از زيرمجموعه‌هاي وزارت تعاون، كار و رفاه امور اجتماعي است كه برخي وظايف و مسئوليت‌هاي مربوط به قانون كار، از جمله تعيين ميزان حقوق كارگري را بر عهده دارد. اعضاي شوراي عالي كار از ۹ نفر عضو تشكيل مي‌شود كه شامل وزير تعاون، كار و رفاه امور اجتماعي، دو نفر به تاييد هيئت وزيران، سه نفر نماينده كارگران و سه نفر نماينده كارفرمايان است. در جلسه شوراي عالي در مورد ميزان افزايش حقوق حداقلي كارگري بحث و گفتگو انجام مي‌شود و رقم توافق شده به عنوان ميزان افزايش حقوق در سال بعد ابلاغ خواهد شد.

در حقوق پرداختي، به غير از مبلغ پايه، رديف‌هايي مانند حق مسكن، حق خواروبار، حق اولاد و پايه سنوات هم در نظر گرفته مي‌شود كه پرداخت آن به كارگر ضروري است. البته توجه داشته باشيد كه در قانون كار، كارمندان بخش خصوصي هم كارگر محسوب مي‌شوند. بنابراين به غير از صاحبان مشاغل آزاد، بقيه مشاغل از اين قانون پيروي مي‌كنند. البته دولت و برخي نهادهاي ديگر، قانون ديگري هم دارند كه بر حقوق آنها تاثيرگذار است.

بر مبناي قانون كار، درصد افزايش مزد به دو عامل اصلي بستگي دارد:

ميزان تورم ساليانه
هزينه سبد معيشت خانوار
كارشناسان در دولت و ساير نهادها، با بررسي اين دو عدد، نرخ افزايش درآمد و حقوق را مشخص و تصويب مي‌كنند. هزينه سبد معيشت خانوده در هر سال هم توسط كميته دستمزد كه زيرمجموعه شوراي عالي كار به‌شمار مي‌رود؛ محاسبه و اعلام مي‌شود.

معمولا براي محاسبه حقوق وزارت كار، حداقل حقوق روزانه را محاسبه مي‌كنند. در قانون كار، ۴۴ ساعت كار هفتگي اجباري است و بيشتر از آن اضافه كار محسوب مي‌شود. بر اين اساس بسياري از سازمان‌ها به‌جاي شش روز با هفت ساعت و بيست دقيقه كار، ترجيح مي‌دهند پنج روز كاري با ساعات كاري بيشتر داشته باشند.

رقمي كه به‌عنوان حداقل حقوق وزارت كار از آن نام برديم، براي فردي است كه هنوز يك سال سابقه كار ندارد يا هيچ مزاياي ديگري دريافت نمي‌كند. اگر حداقل يك سال است كه در كارگاه فعلي مشغول به‌كار هستيد و پايه سنوات به حقوق ماهيانه شما افزوده شده يا تحت عناوين ديگر حقوق بالاتري دريافت مي‌كنيد؛ فرمول ديگري براي محاسبه افزايش دستمزد شما وجود دارد. در قانون كساني كه اين شرايط را دارند در ساير سطوح مزدي قرار گرفته و افزايش دستمزدشان با اين روش محاسبه مي‌شود:

عدد ثابت+درصد افزايش‌يافته×مزد سال قبل= مزد امسال

كارفرمايان بايد در سال ۱۴۰۰ چقدر حقوق به كاركنان خود پرداخت كنند؟
كاركنان بايد در سال ۱۴۰۰، به كارگري كه فاقد سابقه كار است، مطابق جدول زير، حقوق بدهند:

دستمزد روزانه (با مبناي ۳۰ روزه)
۸۸۵٫۱۶۵ ريال
دستمزد ماهيانه
۲٫۶۵۵٫۴۹۵ تومان
پايه سنوات
۰
بن
۶۰۰٫۰۰۰ تومان
حق مسكن
۴۵۰٫۰۰۰ تومان
حق اولاد
۲۶۵٫۵۴۹ تومان
دريافتي بدون فرزند پس از كسر حق بيمه
3446198
دريافتي با ۱ فرزند پس از كسر حق بيمه
3711657
 

ساير سطوح مزدي اما افزايش كمتري خواهند داشت و طبق توافقات صورت گرفته، ۲۶% افزايش پيدا خواهند كرد. براي پيدا كردن شغل ميتوانيد به سايت هاي استخدامي سر بزنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۳:۵۹ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

ارتقا CTR و خريد سرچ گوگل با كليك

سفارش و خريد سرچ گوگل تجاري

(تاثير فوق العاده سريع و انفجار CTR - بدون ريسك طبيعي ارگانيك - جستجو كاربران ايراني از گوگل فارسي در موبايل يا دسكتاپ يا هر دو)
مناسب ارتقا فوري جايگاه عبارات كليدي سايت هاي بين صفحه 20 تا رديف نخست صفحه 1 گوگل و مناسب ارتقا تمامي كلمات پررقابت 200 ثانيه اي تضميني

انفجار ctr

جستجو و كليك ارگانيك گوگل تجاري
صفحه 1 گوگل رديف 1 گوگل ديگر رويا نيست . Google ميداند كه CTR صفحه نخست و رتبه 1 گوگل حداقل 25 تا 70 درصد است، حال اگر سايتي CTR پايين تري داشته باشد به طور حتم گزينه مناسبي براي حضور جايگاه نخست و رتبه 1 گوگل نيست و جايگاه خود را از دست ميدهد. با بسته هاي جستجو و كليك ارگانيك گوگل نسخه تجاري ctr تك تك كلمات كليدي سايت خود را منفجر كنيد !(99.9% CTR)! (تبديل رويا به واقعيت) براي اولين بار توسط شيك رنك ممكن شد در گذشته ارتقا CTR بيش از 10 درصد ممكن نبود و همچنان در هيچ سايت و بسته ديگري امكان پذير نخواهد بود با بسته هاي ابتدايي آغاز كنيد تا به باور اين افتخار پي برده سپس انفجار واقعي را در گوگل بصورت حرفه اي براي كليه كلمات كليدي سايتتان را رقم بزنيد. فرض كنيد در يك بسته كليك گوگل نسخه تجاري فقط 100 نفر عبارت كليدي سايت شما را جستجو كنند و 100 كليك صورت بگيرد نسبت جستجو و نرخ كليك منجر به افزايش 100% Average CTR مي گردد .
اين فرايند بكلي به گوگل واكنش مثبت و تعامل بازديد كننده گان نسبت به سايت را با جستجو و كليك باكيفيت و ارگانيك ثابت مي كند و بلعكس اگر نرخ جستجو و كليك سايتي در نتايج جستجو گوگل ضعيف باشد با افت و كاهش CTR روبرو بوده و جايگاه كلمات كليدي و سايت تنزل پيدا خواهد كرد.
نكته: در اين سرويس كليه جستجو ها و كليك ها بصورت پيش فرض از نتايج فارسي با كاربران و IP هاي ايراني خواهد بود كه Dwell Time و زمان ماندگاري هر يوزر بعد از كليك تا لحظه خروج از سايت 200 ثانيه باشد.
 
لينك سفارش جهت انفجار ctr تك تك عبارات كليدي سايت خود:
https://chicrank.com/cart.php?gid=30

منبع : شيك رنك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۸:۰۹ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

وضعيت آماري استخدام در مشهد و خراسان رضوي

استان خراسان رضوي با دارا بودن بيش از ۶ ميليون نفر جمعيت يكي از پرجمعيت‌ترين استان‌هاي كشور است. مركز اين شهر، يعني شهر توريستي مشهد با بيش از ۳ ميليون نفر جمعيت، پر جمعيت‌ترين شهر و مركز استان خراسان رضوي است. بيشترين ميزان آگهي استخدام مشهد مربوط به بخش خدمات و گردشگري است. اين شهر سالانه ميزبان بيش از ميليون‌ها گردشگر از نقاط مختلف ايران و ساير نقاط جهان است. بنابراين، كسب‌وكارهايي مثل هتلداري و شركت‌هاي گردشگري در اين شهر نيروي كار زيادي نياز دارند. تقاضاي زياد در بخش گردشگري در شهر مشهد باعث شده است تقاضا براي استخدام خانم در مشهد بالا باشد.

تقاضاي استخدام مشهد به نسبت جمعيت اين شهر در حال حاضر چندان بالا نيست. همچنين، در ۵ الي ۱۰ سال آينده نيز ميزان جمعيت در سن استخدام در اين استان نسبتا پايين است و به نظر مي‌رسد كه رقابت چنداني براي تصاحب فرصت‌هاي شغلي در استان خراسان رضوي و شهر مشهد وجود نخواهد داشت.

با اين حال، براي پيشبيني وضعيت اشتغال در شهر مشهد در سال‌هاي آينده نبايد از يك موضوع مهم غفلت كرد؛ پس از شروع همه‌گيري ويروس كرونا، خدمات و گردشگري شهر مشهد كه مهم‌ترين بخش اقتصادي اين شهر را تشكيل مي‌دهد، به دليل كاهش چشمگير تعداد مسافرين و محدوديت‌هاي كرونايي ضربه‌ي سنگيني خورده است و تا زماني كه مشكل همه‌گيري برطرف نشود، محدوديت‌ها كنار نروند و مردم براي سفر كردن احساس امنيت نكنند، انتظار كاهشي شديد در جذب نيروي انساني در اين بخش اقتصادي از شهر مشهد، منطقي به نظر مي‌رسد.

در اين مقاله قصد داريم بر وضعيت اشتغال در استان خراسان رضوي و وضعيت استخدام مشهد نگاهي داشته باشيم. پس تا انتها همراه ما باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۲:۵۱ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

راهنماي شرايط و مهارت‌هاي لازم براي جذب مهندس صنايع

احتمالا شما هم در دوران تحصيل و دانشگاه شنيده‌ايد كه رشته مهندسي صنايع آسان‌تر از ساير رشته‌هاي مهندسي است؛ اما كمتر كسي به شما مي‌گويد كه بازار كار و تقاضا براي استخدام مهندس صنايع بهتر و بيشتر از بقيه رشته‌هاي مهندسي است. با تحصيل در اين رشته، اين امكان را داريد كه در موقعيت‌هاي شغلي متنوع و در زمينه‌هاي كاري مختلفي استخدام شويد. براي مشاهده آگهي‌‌هاي استخدام مهندس صنايع كليك كنيد.

در اين مقاله از سايت استخدامي جاب ويژن با ما همراه باشيد تا بيشتر درباره وضعيت كاريابي و بازار كار مهندسي صنايع، مهارت‌ها، شرح وظايف شغلي، زيرشاخه‌هاي متنوع مهندسي صنايع و…. صحبت كنيم.

مختصري در مورد شغل مهندسي صنايع

با توجه به نقش كليدي مهندسان صنايع در سازمان‌هاي توليدي و خدماتي، بسياري از شركت‌هاي خصوصي و دولتي اقدام به جذب اين افراد كرده‌اند. مهندسي صنايع به اين منظور پديد آمده است كه هزينه‌ها را كاهش دهد؛ از اتلاف انرژي جلوگيري كند و راندمان را بالا ببرد. در شرايط فعلي، بهينه‌سازي فرآيندهاي جاري در يك سازمان مي‌تواند برگ برنده آنها در بازار  رقابتي امروزي باشد و همين مسئله يكي از دلايل اصلي رشد بازار كار مهندسي صنايع است. البته بسياري اعتقاد دارند كه اين رشته، دريايي از دانش به عمق يك سانتي‌متر است و شما بايد از تمام علوم مهندسي، مديريت، اقتصاد، روابط عمومي و… تا اندازه‌اي بدانيد. همين موضوع باعث شده دروس مهندسي صنايع در مقايسه با ساير رشته‌هاي مهندسي متنوع‌تر و گسترده‌تر باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۰:۵۵ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

انفجار ctr سايت و ارتقا رتبه گوگل در 7 روز

صفحه 1 گوگل رديف 1 گوگل ديگر رويا نيست .

با بسته هاي جستجو و كليك ارگانيك گوگل نسخه كولاك ctr تك تك كلمات كليدي سايت خود را منفجر كنيد !(99.9% CTR)! (تبديل رويا به واقعيت) براي اولين بار توسط شيك رنك ممكن شد در گذشته ارتقا CTR بيش از 10 درصد ممكن نبود و همچنان در هيچ سايت و بسته ديگري امكان پذير نخواهد بود با بسته هاي ابتدايي آغاز كنيد تا به باور اين افتخار پي برده سپس انفجار واقعي را در گوگل بصورت حرفه اي براي كليه كلمات كليدي سايتتان را رقم بزنيد.

فرض كنيد در يك بسته كليك گوگل نسخه كولاك فقط 100 نفر عبارت كليدي سايت شما را جستجو كنند و 100 كليك صورت بگيرد نسبت جستجو و نرخ كليك منجر به افزايش 100% Average CTR مي گردد .

اين فرايند بكلي به گوگل واكنش مثبت و تعامل بازديد كننده گان نسبت به سايت را با جستجو و كليك باكيفيت و ارگانيك ثابت مي كند و بلعكس اگر نرخ جستجو و كليك سايتي در نتايج جستجو گوگل ضعيف باشد با افت و كاهش CTR روبرو بوده و جايگاه كلمات كليدي و سايت تنزل پيدا خواهد كرد.

نكته:

  1.  در اين سرويس كليه جستجو ها و كليك ها از نتايج فارسي با كاربران و IP هاي ايراني خواهد بود كه Dwell Time و زمان ماندگاري هر يوزر از لحظه جستجو و كليك تا خروج از سايت نيز حداقل از 30 ثانيه شروع مي شود و در بسته هاي ويژه تا 2,5 دقيقه متفاوت خواهد بود .
  2.  با توجه به اينكه ما از اين سرويس در پروژه هاي خود استفاده مي كنيم ظرفيت اين سرويس محدود بوده و غير قابل تمديد است

سرويس جستجو و كليك ارگانيك گوگل نسخه كولاك چه كاربردها و امكاناتي دارد :

  • انفجار و ارتقا فوري و همزمان Total Impressions , Total Clicks
  • انفجار و ارتقا فوري 99.9% Average CTR نمونه 1 نمونه 2
  • انفجار و ارتقا فوري Average position
  • ارتقا فوري رتبه سايت و كلمات كليدي در گوگل تا رديف برتر Google
  • ارتقا رنك الكسا ايران و جهاني
  • قابليت انتخاب نوع آي پي ايراني يا خارجي
  • قابليت انتخاب محيط جستجو موبايل يا دسكتاپ
  • قابليت ثبت آمار و نمايش در گوگل سرچ كنسول و Alexa

برچسب: ارتقا ctr،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۹:۱۴ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

نگاهي به بازار كار و شرايط استخدام رشته‌ي مهندسي معماري

مهندسي معماري رشته‌اي است كه با طراحي ساختمان‌ها و سيستم‌هاي تأسيساتي، لوله‌كشي و الكتريكي آن‌ها سروكار دارد. فارغ‌التحصيلان اين رشته هم با اصول مهندسي آشنا هستند و هم ديد هنري معماران را دارند و به راحتي ميتوانند وارد بازار كار شده و آگهي استخدام مهندس معماري مورد نظر خود را پيدا كنند. اين رشته، شاخه‌هاي مختلفي دارد. البته مشاغل اصلي اين گروه شغلي در سه گروه سازه، سيستم‌هاي ساختاري و MEP قرار مي‌گيرند. امروزه، يكي از داغ‌ترين مباحث در اين رشته، معماري پايدار است كه در آن، توجه ويژه‌اي به اصول توسعه‌ي پايدار مي‌شود.

رشته‌ي معماري شامل گرايش‌هاي مختلفي است كه بازار كار هر كدام، با بقيه متفاوت مي‌باشد. در مجموع، مي‌توان گفت كه اين رشته، رشد چندان سريعي ندارد. با اينكه رشد هوش مصنوعي و فناوري‌هاي ديجيتال مي‌تواند فرصت‌هاي شغلي مهندسان عمران را كاهش دهد ولي اثر چنداني روي معماري ندارد. اين رشته فقط محدود به محاسبات نيست و تاريخ، فرهنگ، هنر و فلسفه، در طراحي‌هاي معماران نقش دارند. بنابراين،‌ به نظر نمي‌رسد كه فناوري‌هاي ديجيتال بتوانند به اين زودي‌ها، جاي معماران را بگيرند.

تحصيلات آكادميك، حرف اول را در اين شغل و پيشرفت حرفه‌اي يك معمار مي‌زنند. البته اين شغل، همانند هر شغل هنري ديگري، نيازمند مهارت‌هاي سخت و نرم متعددي است. خود اين رشته شامل مشاغل مختلفي مثل معماري، تكنسين معماري، طراحي داخلي و طراحي فضا و … است. مهندسين معمار، پس از پايان تحصيلات، بايد ابتدا براي آگهي‌هاي استخدام كارآموز معماري رزومه ارسال كنند. اين دوره‌هاي كارآموزي چندين سال طول مي‌كشند و پس از مدتي، شما مي‌توانيد به صورت حرفه‌اي مشغول به كار شويد.

كارآموزي معماري به‌نوعي اشتغال گفته مي‌شود كه جنبه آموزش و يادگيري آن اهميت بيشتري دارد و ممكن است بدون حقوق يا با حقوق باشد.
در اين دوره دانشجوي معماري يا فردي كه تازه در اين رشته فارغ‌التحصيل شده توسط يك شركت معماري يا سازمان به كار گرفته مي‌شود و هم‌زمان كه در مورد جنبه‌هاي مختلف كار آموزش مي‌‌بيند وظايفي را نيز براي شركت انجام مي‌دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۹:۴۴ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)