كارجو كارجو .

كارجو

آشنايي با گرايش‌ها و مشاغل مختلف در رشته‌ي مهندسي برق

پيدا كردن آگهي استخدام مهندس برق كار سختي نيست. با يك جستجوي ساده در سايت هاي كاريابي و استخدام ميتوانيد به راحتي آن ها را پيدا كنيد. از زماني كه اديسون نيروي برق را به خدمت نيازهاي بشري مانند روشنايي درآورد تا به حال، تجهيزات، سيستم‌ها و روش‌هاي الكتريكي و الكترونيكي بسياري راه خود را به صنايع مختلف باز كرده‌اند. كسي كه مي‌تواند اين سيستم‌ها و قطعات را طراحي كند؛ توسعه ببخشد و بر نحوه كار آنها نظارت كند مهندس برق است.مهندسان برق در چهار گرايش برق قدرت، برق كنترل، برق مخابرات و برق الكترونيك تحصيل مي‌كنند كه هر يك بخشي از نيازهاي بازار در صنعت برق را پاسخگو است.

امروزه، هر سازماني كه در ساخت و نگهداري زيرساخت‌ها فعاليت داشته باشد، نيازمند مهندسين برق است. اين متخصصان، سيستم‌هاي الكتريكي و كنترل را به خوبي مي‌شناسند. مشاغل مختلفي در بازار كار مهندسي برق و در نقاط مختلف كشور وجود دارد. مهندسين برق مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلفي مشغول به كار شوند. شركت‌هاي فعال در ساخت‌وساز، بيشترين نياز را به اين متخصصان دارند. نيروگاه‌ها و سازمان‌هاي تأمين الكتريسيته و واحدهاي تحقيق و توسعه، از نظر نياز به اين متخصصان در رتبه‌هاي بعدي قرار مي‌گيرند.

مهندسي برق يكي از محبوب‌ترين رشته‌هاي دانشگاهي در گروه رياضي-فيزيك است و بسياري از رتبه‌هاي برتر كنكور، اين رشته مهندسي را براي تحصيل انتخاب مي‌كنند. بااين‌حال، اين شغل سختي‌هاي زيادي دارد و بازار كار آن اگرچه خوب و قابل‌قبول است؛ اما در مقايسه با ساير رشته‌هاي مهندسي تفاوت محسوسي ندارد.

در اين مقاله مي‌خواهيم گرايش‌ها و مشاغل اصلي رشته‌ي مهندسي برق را به شما معرفي كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۲:۳۸ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

آشنايي با گرايش‌ها و شاخه‌‌هاي مختلف حسابداري

پيدا كردن آگهي استخدام حسابدار اصلا كار سختي نيست. تمامي امور مالي از جمله بودجه‌بندي، بستن حساب‌ها، پرداخت حقوق و دستمزد و… به عهده حسابدار شركت خواهد بود. اين مسئله باعث شده تقاضا براي استخدام حسابدار روزبه‌روز افزايش پيدا كند. يكي از مهم‌ترين مسائل براي مديران و ساير كارمندان هر شركت و سازماني، امور مالي مانند سود، هزينه، حقوق و… است؛ به همين دليل جذب حسابدار از حساس‌ترين و سخت‌ترين كارهاست.

با در نظر گرفتن اين نكات مي‌توان گفت برخلاف گذشته كه حسابداري شغلي نسبتا كم‌اهميت تلقي مي‌شد؛ اين روزها دانش شما در اين زمينه بسيار ارزشمند شناخته مي‌شود و با مدرك حسابداري هر كجا برويد؛ جاي شماست و استخدام خواهيد شد.

در اين مقاله با ما همراه باشيد تا در رابطه با اهميت شغل حسابداري، شرح وظايف حسابدارها در شركت‌ها و سازمان‌ها، مهارت‌هاي مورد نياز، شاخه‌هاي مختلف حسابداري، بازار كار حسابداري، مزاياي شغلي و درآمد شغل حسابداري بيشتر صحبت كنيم.

شاخه هاي مختلف حسابداري در بازار كار
قبلا هم اشاره كرديم كه فرصت‌هاي شغلي مرتبط با جذب حسابدار، بسيار گسترده و متنوع هستند. اگر به آگهي‌هاي شغلي حسابدار كه روزانه در سايت جاب ويژن منتشر مي‌شوند نگاهي بياندازيد متوجه مي‌شويد كه در بازار كار، با توجه به نوع واحد يا سازمان، گرايش‌هاي حسابداري متنوعي مورد نياز است.

هر كدام از اين گرايش‌ها، روي بخشي از وظايف اشاره شده تمركز دارند. براي اينكه بتوانيد در هر كدام از اين گرايش‌ها حرفه‌اي شده و در اين موقعيت ها پذيرفته شويد؛ نيازي نيست كه حتما در زمان تحصيل آن را انتخاب كرده باشيد. گذراندن دوره‌هاي معتبر در اين حوزه‌ها و يا تجربه و سابقه كاري، اهميت بسياري در تعيين گرايش حسابداري در زمان شروع همكاري دارند. پرتقاضاترين گرايش‌ها در بازار كار عبارتند از:

۱- حسابداري عمومي
اين گرايش، به اصول كلي حسابداري مي‌پردازد و بيشتر افراد، در اين حوزه مشغول به كار هستند. اكثر آگهي‌هاي شغلي جذب حسابدار هم مربوط به اين گرايش هستند.

۲- حسابداري صنعتي
يكي ديگر از زيرشاخه‌هاي حسابداري كه آگهي‌هاي درخواست همكاري زيادي براي آن وجود دارد حسابداري صنعتي است. فرصت‌هاي شغلي اين گرايش بيشتر در واحدهاي توليدي و كارخانه‌هاست. اگر قصد داريد به‌عنوان حسابدار صنعتي گزينش شويد، بايد به محاسبه و ارزيابي قيمت تمام‌شده؛ محاسبه سود و زيان ماهانه و سالانه و… تسلط بالايي داشته باشيد.

۳- حسابداري مالياتي
اصولا انجام امور مالياتي و تسلط كامل به قوانين ماليات، يكي از مهم‌ترين وظايف حسابدارها محسوب مي شود؛ اما بسياري از سازمان‌ها و مجموعه‌هاي بزرگ، اقدام به استخدام حسابدار مالياتي مي‌كنند تا به‌طور اختصاصي مسائل مربوط به ماليات را حل و فصل كند. تعداد آگهي‌هاي استخدامي حسابدار مالياتي به اندازه حسابدار عمومي نيست؛ اما با توجه به اهميت ماليات براي سازمان‌ها اين شغل از حقوق و مزاياي بالاتري برخوردار است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۴:۳۹ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

راهنماي استخدام مهندس مكانيك و بررسي بازار كار اين موقعيت شغلي

براي مشاهده آگهي هاي استخدام مهندس مكانيك كليك كنيد. مكانيك يكي از قديمي‌ترين شاخه‌هاي مهندسي است و تكامل اين رشته تا رسيدن به موقعيت كنوني‌اش، قرن‌ها طول كشيده است. چندين اختراع تاريخي در اين رشته، تمدن انساني را به كلي منقلب كرده است؛ براي مثال مي‌توان به اختراع چرخ و اختراع موتور بخار، اشاره كرد. در قرن بيستم، الكترونيك نقش بسيار مهمي در پيشرفت‌هاي مكانيكي بشر داشت و امروزه، در قرن بيست و يكم، كامپيوترها و هوش مصنوعي، سردمدار اين رشته شده اند.

مهندسي مكانيك، كاربردهاي متنوع و گسترده‌‌‌اي در صنايع مختلف دارد و سازمان‌هايي كه دستگاه‌ها و ماشين‌آلات داراي قطعات متحرك توليد مي‌كنند يا مصرف‌كننده‌ي چنين دستگاه‌ها و ماشين‌آلاتي هستند، نياز به استخدام مهندسي مكانيك دارند. هر روزه آگهي‌هايي زيادي براي جذب مهندس مكانيك در سايت جاب ويژن منتشر مي‌شود. البته نياز به فارغ‌التحصيلان اين رشته در دنيا رشد چندان سريعي ندارد ولي در كشورهاي در حال توسعه، مثل كشور ما، بازار كار مهندسي مكانيك، روز‌به‌روز، داغ‌تر و پررونق تر مي‌شود.

از جمله مشاغل گروه مهندسي مكانيك مي توان به مهندسي هوافضا، مهندسي خودرو، مهندسي كنترل و مكانيزاسيون و …اشاره كرد. مدرك تحصيلي اهميت زيادي در استخدام شدن مهندسان مكانيك در جستجوي كار دارد و داشتن مدرك تحصيلات تكميلي براي خيلي از مشاغل در اين حوزه، ضروري است. البته در مواردي مثل استخدام مهندس مكانيك خودرو، مدرك ليسانس در مهندسي مكانيك يا رشته‌هاي مرتبط نيز كفايت مي‌كند.

بسياري از فارغ‌التحصيلان رشته‌ مهندسي مكانيك با مشاغل اين رشته، آشنايي زيادي ندارند. بنابراين، سايت استخدامي جاب ويژن مقاله را براي شما تهيه كرده تا با بازار كار اين رشته، مشاغل مختلف، مهارت‌هاي مورد نياز براي تبديل شدن به يك مهندس مكانيك و آينده‌ شغلي اين رشته بيشتر آشنا شويد.

رشته‌ مهندسي مكانيك چيست و چه كاربردي دارد؟

مهندسي مكانيك شاخه‌اي گسترده از مهندسي است كه براي طراحي و ساخت ماشين‌ها و قطعات آن‌ها از اصول مهندسي استفاده مي‌شود. مهندسين مكانيك در صنايع بسيار متنوعي مشغول ايده‌پردازي، طراحي و ساخت ماشين‌ها و قطعات آن‌ها هستند. با پيشرفت فناوري، مهندسي مكانيك نيز رشد زيادي كرده و امروز به يك شغل هيجان‌انگيز تبديل شده است.

امروزه، بسياري از كارها در كشورهاي توسعه يافته، به صورت مكانيزه انجام مي شود و در كشورهاي در حال توسعه مثل كشور ما، كارها به سمت مكانيزه شدن پيش مي‌رود؛ بنابراين، بازار كار و نياز به استخدام مهندسي مكانيك، در حال افزايش است.

اهميت تحصيلات در استخدام مهندسي مكانيك

اولين چيزي كه براي پيدا كردن شغل در حوزه‌ مهندسي مكانيك نياز داريد، مدرك دانشگاهي مهندسي مكانيك است. حداقل مدرك تحصيلي لازم براي استخدام به عنوان مهندس مكانيك، ليسانس مهندسي مكانيك است. از آنجا كه بسياري از مشاغل مهندسي مكانيك، كاملا تخصصي هستند، اكثر مشاغلي كه با ليسانس مهندسي مكانيك مي‌توانيد آن‌ها را تصاحب كنيد، از نوع كارآموزي هستند.

تحصيلات تكميلي براي اكثر فرصت‌هاي شغلي در حوزه‌ مهندسي مكانيك، اهميت بالايي دارد. مدرك تحصيلي در مقطع كارشناسي ارشد در يكي از گرايش‌هاي مهندسي مكانيك، به معني تخصص بيشتر در آن گرايش است. براي اكثر فرصت‌هاي شغلي مهندسي مكانيك، دارا بودن مدرك كارشناسي ارشد كافي است و مدرك دكترا، بيشتر براي تصاحب مشاغل پژوهشي در اين حوزه كاربرد دارد.

مهارت‌هاي لازم براي شغل مهندسي مكانيك
با وجود اينكه داشتن تحصيلات مرتبط براي استخدام مهندسي مكانيك لازم است؛ ولي هرچه مهارت‌هاي كارجو بيشتر باشد، مدت كمتري را در جستجوي كار مورد علاقه‌ خود، سپري خواهد كرد و مي‌تواند به جايگاه‌هاي شغلي پردرآمدتري دست پيدا كند.

هر كدام از مشاغل مهندسي مكانيك، نيازمند مهارت‌هاي خاص خودش است. با اين حال، همه‌ مهندسين مكانيك بايد چندين مهارت نرم (soft skills) مهم در اين گروه شغلي را داشته باشند كه عبارتند از:

دانش فني و علمي و توانايي استفاده از اين دانش براي حل مشكلات واقعي
مهارت‌هاي ارتباطي و ميان‌فردي قوي براي ارتباط سازنده با مشتريان، پيمان‌كاران، طراحان، اپراتورها و مديران
مهارت‌هاي نوشتاري عالي، به ويژه براي نوشتن دستورالعمل‌هاي كار با دستگاه‌ها
توانايي حل مسئله بالا
توانايي كار تيمي
توانايي رهبري و مديريت
خلاقيت و نوآوري
توانايي كار تحت فشار
منظم بودن و توانايي مديريت زمان و منابع
دقت و توجه به جزئيات
علاوه بر مهارت‌هاي ياد شده، هر مهندس مكانيك بايد مهارت‌هاي سخت (hard skills) مورد نياز در گروه شغلي خود را نيز داشته باشد. مهم‌ترين اين مهارت‌ها عبارتند از:

مهارت‌هاي IT، به ويژه طراحي‌هاي نرم‌افزاري (CAD)، اتوكد، مدل‌سازي‌هاي كامپيوتري، CA، EPDM و …
تسلط به زبان انگليسي
مهارت‌هاي رياضياتي مثل مهارت در محاسبات، هندسه و آمار و احتمالات
شرح وظايف شغلي و مسئوليت‌هاي مهندس مكانيك

مهندسين مكانيك وظايف و مسئوليت‌هاي شغلي متعددي بر عهده دارند كه با توجه به نوع شغل آن‌ها، بسيار متفاوت است. با اين حال، اهداف كلي سازمان‌ها از استخدام مهندسي مكانيك، انجام وظايف و مسئوليت‌هاي شغلي زير است:

تحقيق و توسعه‌ محصولات (R&D) مثل ساخت قلب مكانيكي در صنعت مهندسي پزشكي
بهبود فرآيندهاي توليد، مانند فرآيندهاي پالايش نفت يا استخراج از معادن
طراحي و بهبود عملكرد و ايمني دستگاه‌ها و ماشين‌آلات مورد استفاده در صنايع مختلف
مشاركت در پروژه‌هاي مهندسي مكانيك با همكاري ساير مهندسين
توسعه و استفاده از فناوري‌هاي جديد
مديريت منابع انساني و مادي در پروژه‌هاي مهندسي مكانيك
توسعه و آزمايش طراحي‌هاي نظري
مشورت با پيمان‌كاران، بخش توليد، تأمين‌كنندگان و مشتريان براي حل مشكلات و رفع نيازها
كنترل كيفي محصولات
 مديريت پروژه‌ها براساس اصول و تكنيك‌هاي مهندسي مكانيك
طراحي و توسعه‌ فرآيندهاي توليدي جديد
پيشنهاد اصلاحات، پس از آزمون نمونه‌هاي اوليه‌ محصولات
استفاده از مهارت‌هاي پژوهشي، تحليلي، مدل‌سازي رياضياتي و مدل‌سازي‌ نرم‌افزاري
شناسايي مشكلات پروژه‌ها مثل هزينه‌ها، ايمني و محدوديت‌هاي زماني
همكاري با ديگر متخصصان داخل و خارج از حوزه‌ مهندسي

جمع‌بندي

مهندسي مكانيك رشته‌اي پركاربرد است كه تقريبا در تمامي صنايع، كاربرد دارد. هر چند كه رشد مشاغل در حوزه‌ مهندسي مكانيك، چندان سريع نيست؛ ولي با پيشرفت فناوري، فرصت‌هاي شغلي بيشتري براي مهندسين مكانيك ايجاد مي‌شود. مهندسي مكانيك در حال حاضر بازار كار خوبي دارد و فارغ‌التحصيلان اين رشته، زمان زيادي در جستجوي كار باقي نخواهند ماند.

وظايف اصلي مهندسي مكانيك عبارت است از: ساخت و توسعه‌ سيستم‌هاي مكانيكي جديد و بهينه، آزمون و رفع عيب سيستم‌هاي موجود، مدل‌سازي‌هاي رياضياتي و كامپيوتري از سيستم‌هاي مكانيكي و … . مهندسين مكانيك بايد توانايي بالايي در حل مسئله و مهارت‌هاي نرم‌افزاري و رياضياتي خوبي داشته باشند و با خلاقيت، روش‌هاي جديدي براي حل مسائل مكانيكي ابداع كنند.

مهندسي مكانيك از جمله مشاغلي است كه شديدا نيازمند تحصيلات آكادميك است و هرچقدر سطح تحصيلات شما در اين رشته بيشتر باشد، فرصت‌هاي شغلي و درآمد شما نيز بيشتر خواهد بود. با اين حال، با مدرك ليسانس نيز مي‌توانيد براي آگهي‌هاي استخدام مهندس مكانيك، رزومه ارسال كنيد و پس از كسب تجربه‌ لازم، به عنوان مهندس مكانيك حرفه‌اي، با درآمدي نسبتا خوب، مشغول به كار شويد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۵:۳۴ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

حقوق و دستمزد كافي چه قدر است؟

بدون شك دريافت حقوق و دستمزد يكي از اصلي‌ترين دلايل هر فرد براي كار كردن است. بدون دريافت درآمد كافي و مناسب، كمتر كسي حاضر است در مجموعه‌اي كار كند. اما سوال اصلي اينجاست كه حقوق و دستمزد كافي چقدر است و چگونه تعيين مي‌شود؟

از سال‌ها پيش، شوراي عالي و وزارت كار تمام تلاش خود را كرده‌اند تا با وضع قوانيني، از تضييع حقوق كارگران و كارمندان جلوگيري كرده و حداقلي براي حقوق دريافتي تعيين كنند. اما قطعا تفاوت شاياني بين افراد تازه‌كار و افراد باسابقه و يا مديران و كارمندان وجود دارد. بنابراين مبالغي كه در قراردادها ذكر مي‌شود؛ بيشتر از هر چيز به عرف بازار براي آن شغل و سمت بستگي دارد.

عوامل تاثيرگذار روي حقوق دريافتي

عوامل زيادي وجود دارد كه روي حقوق دريافتي شما تاثيرگذار است كه ما در اينجا به مهم‌ترين آن‌ها اشاره كرده ايم:

  • جنسيت؛ گرچه اين روند بسيار غلط است و در آينده آسيب جدي به بازار كار وارد خواهد كرد، اما بالاخره تاثير خودش را دارد.
  • شهر محل اشتغال: دريافتي حقوق در تهران و كلانشهرها متفاوت از شهرهاي كوچك است.
  • ميزان تحصيلات: شخصي با مدرك دكترا قاعدتا ميزان دريافتي بالاتري نسبت به شخص ديپلمه دارد.
  • دانشگاه محل تحصيل: اين مورد اختلاف بسيار جزئي دارد، در حدي كه مي‌توان از آن چشم پوشي كرد.
  • سطح ارشديت: حقوق يك كارمند با كارشناس ارشد يا مدير يكي نيست و در سطوح بالاتر، ميزان دريافتي بالاتر هم مي‌رود.
  • سابقه كار: مهم‌ترين فاكتور در ميزان حقوق و افزايش آن، سابقه كار است. بنابراين اگر هنوز در ابتداي راه هستيد؛ نااميد نشويد و درخواست درآمد بالا نداشته باشيد. قطعا با مرور زمان و افزايش سابقه كاري، دريافتي‌تان هم بيشتر خواهد شد.

مزايايي غير از حقوق

در سال‌هاي اخير، كارفرماهاي بيشتري اهميت رضايت شغلي را درك كرده و در پي برطرف كردن نيازهاي كاركنان خود برآمده‌اند. مخصوصا سازمان‌هايي كه قادر به تامين حقوق‌هاي بالا نيستند؛ ترجيح مي‌دهند با ارائه امكانات و مزاياي شغلي به كاركنان خود، آنها را براي استخدام در مجموعه ترغيب كنند.

اين مزايا، طيف گسترده‌اي از نهار و صبحانه، وام و پاداش، بيمه تكميلي، اتاق بازي و… را شامل مي‌شوند. جالب است بدانيد طي اطلاعات به دست آمده از جاب ويژن، مزيت «پاداش» با بيشتر از هفتاد درصد محبوبيت، جايگاه اول را به خود اختصاص داد و مزايايي مانند اتاق بازي، فضاي استراحت و پزشك سازماني، كمترين اهميت را از نگاه كاركنان داشتند.

ليست مزايا به ترتيب اهميت:

پاداش
بيمه تكميلي
ساعت كاري منعطف
وام
دوركاري
سرويس رفت و برگشت
صبحانه
بسته‌ها و هداياي مناسبتي
بن خريد
محل سكونت سازماني
كمك هزينه آموزشي
تسهيلات تفريحي و گردشگري
سهام تشويقي
فضاي استراحت
امكانات ورزشي
امريه سربازي
اتاق بازي
پزشك سازماني

البته بايد توجه داشت دليل كم بودن محبوبيت امريه سربازي، تعداد كم افرادي است كه مخاطب اين امكان هستند. اما براي افراد مشمول قطعا اين گزينه بسيار حائز اهميت است.

همچنين نتايج به دست آمده نشان مي‌دهند كه براي گروه‌هاي شغلي برنامه‌نويسي و ديجيتال ماركتينگ؛ مزيت دوركاري در رتبه اول اهميت قرار دارد! دانستن اين اطلاعات به كارفرماها كمك مي‌كند با ارائه امكاناتي كه براي كاركنان ارجحيت دارند؛ رضايت آنان را بالا برده و حتي افراد را قانع كنند تا با درآمد كمتر در مجموعه مشغول شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۹:۰۸ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

استخدام تهران؛ نگاهي به بازاركار و آمار اشتغال در اين استان

شهر و استان تهران به خاطر مركزيت و پايتخت بودن، بازار كار بسيار خوبي در مقايسه با ساير شهرها و استان‌هاي كشور دارد و در تمامي رشته‌ها و مشاغل، فرصت‌هاي شغلي متعددي وجود دارد. بر طبق آمار به دست آمده، بيشترين بخش اشتغال و كاريابي تهران مربوط به بخش خدمات بوده و كمترين ميزان اشتغال نيز به بخش كشاورزي اختصاص پيدا مي‌كند.

با بررسي تعداد آگهي‌هاي موجود در شهرهاي تهران با ساير شهرها مي‌توانيم اين طور نتيجه بگيريم كه بيش از ۷۰% كل فرصت‌هاي شغلي مربوط به شهرهاي مختلف استان و شهر تهران است. در اين مقاله، قصد داريم بر بازار كار و آگهي‌هاي استخدام تهران و شرايط جذب نيروي كار در اين شهر و استان مروري داشته باشيم و مشاغل پرتقاضا و پركاربرد را با يكديگر بررسي كنيم.

مزاياي اشتغال در استان تهران


هرچند به طور كلي ساكنين تهران براي موقعيت‌هاي شغلي واقع در اين شهر، رزومه ارسال مي‌كنند؛ اما مزاياي كار در پايتخت ايران باعث شده بسياري از كارجويان از شهرهاي اطراف و حتي استان‌هاي مجاور مثل البرز و شهر كرج تمايل به پيدا كردن فرصت شغلي در تهران داشته باشند.

برخي از مزاياي كار و اشتغال در پايتخت عبارتند از:

بازار كاري بهتر و تنوع شغلي بيشتر
تهران پايتخت ايران است و طبعا تمركز اصلي صنايع و تجارت و كسب و كارهاي مختلف در اين شهر قرار دارد. تمامي كسب و كارها و شركت‌ها يا سازمان‌هاي بزرگ يا كلا در تهران قرار دارند يا حتما دفتر مركزي يا شعبه‌اي در اين كلانشهر دارند. همين موضوع باعث شده فرصت‌هاي شغلي بسيار زياد و متنوعي در پايتخت وجود داشته باشد و در هر زمينه و حوزه فعاليتي، صدها و هزاران امكان اشتغال وجود داشته باشد.

شما در هر رشته‌اي كه تحصيل كرده باشيد و هر تخصص و مهارتي داشته باشيد حتما صدها موقعيت شغلي و فرصت‌هاي شغلي مرتبط در تهران مي‌توانيد پيدا كنيد. هرچند در پايتخت هم برخي مشاغل، موقعيت‌هاي شغلي بهتر و درآمد بالاتري دارند؛ اما به هرحال هركسي با هر سطح سابقه و مهارت مي‌تواند با جستجوي آگهي هاي استخدام تهران، شغل مناسبي براي خود پيدا كند.

حقوق و دستمزد بالاتر
پايتخت بودن و بالا بودن سطح هزينه‌‌هاي زندگي باعث افزايش ميانگين حقوق و درآمد موقعيت‌‌هاي شغلي اين شهر هم شده است. به طور مثال، يك موقعيت شغلي ثابت مثل كارشناس ديجيتال ماركتينگ در تهران، ميانگين حقوق و دستمزد بسيار بالاتري از همين شغل در شهرهاي ديگر ايران دارد. همين موضوع باعث شده بسياري از كارجويان براي پيدا كردن كار با حقوق بالا و بهتر به دنبال آگهي‌هاي استخدام تهران و شهرهاي اطراف آن باشند.

پيشرفت كاري و ارتقاء شغلي
حتي اگر با يك شغل ورودي و ابتدايي وارد بازار كار شده باشيد امكان پيشرفت و ارتقاء شغلي زيادي خواهيد داشت؛ چرا كه تمام مشاغل بالاتر و سطوح شغلي بهتر در سازمان‌هاي پايتخت و استان تهران وجود دارند. در صورتي كه در شهرهاي ديگر ايران به دليل امكانات محدودتر و تعداد سازمانهاي كمتر اين فرصت پيشرفت كمتر وجود داشته باشد.

امكان پيدا كردن سريعتر كار جديد در صورت استعفا يا اخراج
به خاطر بازار كار خوب تهران، در صورتي كه از شغلتان استعفا بدهيد يا به هر دليلي تعديل يا اخراج شويد در مدت زمان كوتاه‌تري مي‌‌توانيد فرصت شغلي بعدي را پيدا كنيد و مشغول به كار شويد. در صورتي كه از دست دادن شغل در يك شهر كوچك ايران، ممكن است به معني دوره طولاني بيكاري باشد و جستجوي كار مناسب، زمان زيادي طول بكشد.

فرصت‌هاي فريلنسينگ و پروژه‌اي بيشتر
فريلنسينگ مدلي از اشتغال است كه فرد به صورت پروژه‌اي و آزادكاري با شركت‌ها همكاري مي‌كند. اين شغل مزايا و معايب خاص خود را دارد. به هرحال، بسياري از كارجويان معتقدند در برخي رشته‌ها مثل برنامه نويسي، ديجيتال ماركتينگ و توليدمحتوا در صورت فريلنسينگ امكان كسب درآمد بيشتر و بالاتري وجود دارد.

فرصت‌هاي دوركاري بيشتر
دوركاري از گذشته به عنوان سبكي از همكاري وجود داشته است و در مورد مزايا و معايب آن بحث و گمانه‌زني‌‌هايي وجود داشت. اما در يك سال اخير به خاطر اپيدمي ويروس كرونا و لزوم فاصله‌‌گذاري اجتماعي، بسياري از شركت‌ها و سازمان به سمت دوركاري روي آورده‌اند. از طرف ديگر شمار زيادي از كارجويان هم براي حفظ سلامتي خود عزيزانشان ترجيح مي‌دهند به جاي كار حضوري به صورت دوركار مشغول به كار شوند.

اگر در آگهي‌هاي استخدام تهران جستجو كنيد مي‌بينيد كه شمار زيادي فرصت شغلي دوركاري نيز براي كارجويان وجود دارد. اين موضوع حتي به كارجوياني كه در شهرهاي ديگر زندگي مي‌‌كنند هم اجازه مي‌دهد بدون نقل مكان و مهاجرت، فرصت شغلي دوركاري خوب با درآمد مكفي در پايتخت پيدا كنند.

آمار اشتغال و بيكاري در استان تهران
شيوع اپيدمي كرونا صدمات جبران ناپذيري به بدنه اقتصاد كشور و وضعيت اشتغال نيروي كار وارد كرده است. بسياري از استان‌ها و شهرهاي مختلف ايران با افزايش نرخ بيكاري روبرو بوده‌اند و كارجويان را براي پيدا كردن فرصت‌هاي شغلي با مشكل مواجه كرده‌اند. با اين حال، وضعيت اشتغال و بيكاري در استان بسيار مطلوب و قابل قبول بوده و حتي با كاهش نرخ بيكاري روبرو بوده‌ايم.

براساس صحبت‌ها و گزارش‌هاي استاندار تهران، در سال جاري نرخ بيكاري روندي كاهشي داشته است. براساس آخرين آمار منتشر شده توسط مركز آمار ايران، نرخ بيكاري استان تهران، برابر با ۶٫۸ درصد بوده كه در مقايسه با زمان مشابه در سال گذشته كه نرخ بيكاري ۱۰٫۸% بود به ميزان ۲٫۶ درصد كاهش داشته است.

آمارهاي به دست آمده نشان مي‌دهد كه بخش خدمات بيشترين اشتغال و استخدام تهران را به خود اختصاص داده است:

·         سهم بخش كشاورزي به مراتب كمتر و حدود ۱٫۴ درصد بوده است.

بخش خدمات اما بيشترين اشتغال را داشته و حدود ۶۲٫۱ درصد از جمعيت فعال و نيروي كار تهران در اين حوزه مشغول به كار بوده اند.
مشاغل پرتقاضا در استان تهران
در سايت جاب ويژن ميتوانيد با انتخاب شهرهاي تهران، در تمامي زمينه‌ها و مشاغل، موقعيت شغلي پيدا كنيد. با اين حال بازار كار و تعداد فرصت‌هاي شغلي در همه مشاغل يكسان نيست و در برخي مشاغل، آگهي‌هاي شغلي بيشتر و بهتري وجود دارد. در ادامه به برخي از مشاغل پرتقاضاو پركاربرد در آگهي‌هاي استخدام تهران اشاره مي‌كنيم:

برنامه نويس
برنامه نويسي يكي از مشاغل رو به رشد در جهان است و با توجه به ديجيتالي و آنلاين شدن كسب و كارها، تقاضا و بازار كار بسيار خوبي براي اين موقعيت شغلي وجود دارد. تمام شركت‌ها و سازمان‌هاي تهران براي انجام امور مختلف به برنامه نويس پاره وقت يا تمام وقت نياز دارند و با توجه به تجمع و تمركز سازمان‌‌ها و كسب و كارها در اين شهر، بازار كار و فرصت‌هاي كاري زيادي براي برنامه نويسان وجود دارد.

ديجيتال ماركتر
در حال حاضر، تحولي عظيم در نحوه مديريت كسب و كارها به وجود آمده و هر شركت و سازماني كه مي‌خواهد از قافله عقب نماند بايد تمركز زيادي بر برخي بازاريابي ديجيتال يا آنلاين خود بگذارد.

ديجيتال ماركتينگ حوزه‌اي نسبتا جديد است كه تا همين چندسال پيش زيرمجموعه‌اي از واحد بازاريابي و فروش شركت‌ها به شمار مي‌رفت؛ اما به خاطر اهميت بالاي اين حوزه، اكنون در بسياري از شركت‌ها و سازمان‌هاي تهران به عنوان بخش و واحدي جداگانه با ده‌ها كارشناس و متخصص فعاليت مي‌كند.

هدف از ديجيتال ماركتينگ، برندسازي و شناختن برند و محصولات به مشتريان، اعتمادسازي و ايجاد وفاداري در مشتري و در نهايت فروش و سودآوري بيشتر سازمان است.

كار و استخدام

مشاغل مختلفي در حوزه ديجيتال ماركتينگ وجود دارند:

كارشناس ديجيتال ماركتينگ، كارشناس سئو، كارشناس توليد محتوا، كپي رايترها، ايده‌پردازان و استراتژيست‌ها هر كدام در جنبه‌اي از اين حوزه فعاليت مي‌كنند.

طراح گرافيك و ويرايش ويديو
گرافيست‌ها هم بازار كار بسيار خوبي در تهران دارند و هر روز شمار زيادي آگهي جذب گرافيست در سايت جاب ويژن منتشر مي‌شود. بخش زيادي از اين بازار كار پرتقاضا به خاطر افزايش اهميت حوزه ديجيتال ماركتينگ است. طراحان گرافيك اگرچه در بخش‌ها و حوزه‌هاي مختلفي مثل چاپ و نشر هم مي‌توانند مشغول به كار شوند؛ اما بخش عمده‌اي از فرصت‌هاي شغلي گرافيست مربوط به حوزه ديجيتال ماركتينگ و تبليغات است.

حسابداري و مشاغل مالي
پايتخت بودن باعث تجمع مراكز و سازمانهاي بانكي و مالي و اقتصادي مهم در اين شهر شده است. هرچقدر در يك شهر شركت و سازمان بيشتري وجود داشته باشد به تبع آن به كارشناسان مالي و حسابدار نيز نياز بيشتري خواهد بود. همچنين وجود بانك‌هاي متعدد و دفاتر مركزي بانك‌ها در شهر تهران نيز باعث به وجود آمدن فرصت‌هاي شغلي متعددي در زمينه بانكداري شده است.

شغل حسابداري نيز از جمله مشاغل پرتقاضا در شهر تهران است و تمامي كسب و كارها و سازمان‌ها براي رسيدگي به امور مالي خود به استخدام يك يا چند حسابدار نياز دارند. هرچند سازمان‌ها و شركت‌هاي بزرگ اغلب بخشي جداگانه براي حسابداري دارند و حسابداران متعدد در قالب يك تيم مشغول به كار هستند.

نحوه جست‌وجوي كار در پايتخت و حومه
كارجويان تا همين چندسال پيش براي جستجوي كار بايد به صورت حضوري به دفاتر كاريابي مراجعه مي‌كردند يا در صفحات بي انتهاي روزنامه‌ها به دنبال آگهي استخدام مناسب مي‌گشتند. سايت جاب ويژن با هدف ارائه تسهيلات و خدمات بهتر و سريع‌تر به كارجويان و كارفرمايان ايجاد شده و در مدت فعاليتش، عملكرد بسيار درخشان و موفقي داشته است.

هرروز صدها آگهي استخدامي مربوط به استان‌هاي مختلف ايران در جاب ويژن منتشر مي‌شود. با اين حال، بخش زيادي از فرصت‌هاي كار مختص پايتخت ايران است و كارجويان براي پيدا كردن شغل مناسب و اطلاع از آگهي استخدام امروز تهران به سايت جاب ويژن مراجعه مي‌كنند.

علاوه بر اين، اگر تمايل به جستجوي كار و موقعيت‌هاي كاري در مناطق مختلف تهران را داريد هم مي‌توانيد منطقه موردنظرتان را انتخاب كنيد تا تنها آگهي‌هاي استخدام تهران مربوط به همان منطقه را مشاهده كنيد.

جمع بندي
مركزيت تهران باعث تجمع سازمان‌ها و شركت‌هاي مختلفي در اين شهر شده و همين موضوع، فرصت‌هاي شغلي فراواني را به وجود آورده است. بازار كار خوب پايتخت در مقايسه با ساير شهرها باعث شده برخي كارجويان براي جستجوي كار و اشتغال به اين شهر مهاجرت كنند يا به دنبال فرصت‌هاي شغلي دوركاري در تهران باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۱:۳۴ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

حقوق بيكاري در ايران

شايد شما هم جزو افرادي باشيد كه بنا به هر دليلي، سازماني كه در آن استخدام شده‌‌ايد به صورت يك طرفه با شما قطع همكاري  كرده باشد. در اين شرايط، تا يك جاي جديد استخدام شويد درامد شما قطع شده و فشار رواني بر شما حاكم مي­شود. اما نگران نباشيد، خوشبختانه قانون‌گذار براي اين موارد چاره‌اي انديشيده است.

بيمه بيكاري، همان چيزي است كه براي اين شرايط دشوار در نظر گرفته شده و كمك مي‌كند فشار اقتصادي و رواني كمتر به فرد بيكار شده وارد شود.اين تسهيلات مي‌تواند مزايا و معايبي را براي كارگران و افراد شاغل به همراه داشته باشد.

در اين مقاله به طور دقيق راجع به اين موضوع صحبت كرده‌ايم. پس با ما همراه باشيد.

درآمد در زمان بيكاري
اصولا در قانون كار به فردي بيكار گفته مي‌شود كه بدون اراده خود، شغل يا كارش را از دست داده است. پس اگر از طرف سازماني كه در آن مشغول به كار بوده‌ايد، بيمه شده باشيد و كارفرما به شما اعلام كرده باشد كه ديگر نيازي به حضور شما در محل كار نيست، واجد شرايط دريافت بيمه بيكاري هستيد. ففقط توجه داشته باشيد كه بعد از بيكاري سريعا بايد درخواست خود را ثبت كرده و پيگير مراحل قانوني آن باشيد. اگر درخواست شما پذيرفته شود، آنگاه تا مدت زمان معيني، مبلغي ماهانه به حساب شما واريز مي‌گردد. البته هر پرونده توسط كارشناسان مربوطه مورد بررسي قرار مي‌گيرد و هر ماه هم بازرسان سازمان به آدرس ثبت شده شما سركشي خواهند كرد تا از حضور شما در خانه و عدم اشتغال، اطمينان حاصل كنند.

براي دريافت مقرري بيمه بيكاري بايد حداكثر تا ۳۰ روز از تاريخ بيكار شدن‌تان‌ دست به كار شويد و موضوع را به واحدهاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي مربوطه اطلاع دهيد و آمادگي خود را براي اشتغال مجدد اعلام كنيد.

اگر بنا به هر دليلي نتوانستيد در اين مهلت تقاضاي خود را ثبت كنيد؛ تا سه ماه مهلت داريد مداركي را ارائه دهيد كه نشان مي‌دهند عذر موجهي براي عدم اقدام در سي روز اول داشته‌ايد.

مبلغ بيمه بيكاري اشخاص واجد شرايط از روز اولِ شروعِ بيكاري آنان محاسبه و پرداخت مي‌شود.

نحوه محاسبه هزينه و دريافتي حقوق بيكاري
هنگامي كه در سازماني استخدام مي‌شويد؛‌ ماهيانه، ۳% از حقوقتان توسط كارفرما براي بيمه بيكاري به حساب سازمان تامين اجتماعي واريز مي‌شود. البته كارفرما بايد مبلغي را ماهيانه و به‌ازاي هر كارمند براي اين سازمان واريز كند. مي‌توان اين مبلغ را به اقساط وام يا يك سپرده‌گذاري تشبيه كرد. چرا كه وقتي واجد دريافت اين كمك هزينه شناخته شويد؛ اين مبالغ به شما بازخواهد گشت.

با پرداخت اين مبالغ جزئي، علاوه بر اينكه مي‌توانيد هنگام دريافت خدمات درماني از دفترچه بيمه استفاده كنيد؛ در هنگام بيكاري و بازنشستگي هم مقرري ماهانه دريافت خواهيد كرد. بنابراين هنگام امضاي فرم همكاري با سازمان‌ها، حتما بر رد شدن حق بيمه اصرار كنيد. البته در اكثر آگهي‌هاي استخدام و كاريابي اين مورد حتما ذكر مي‌گردد.

بر اساس مبنايي كه وزارت كار مشخص كرده است، مبلغ پرداختي به شما، برابر با ۵۵ درصد از ميانگين حقوقي كه در سه ماه اخير دريافت كرده‌ايد خواهد بود. يعني اگر به‌طور مثال، در سه ماه اخير ميانگين حقوق دريافتي شما در ماه، چهار ميليون تومان بوده است؛ پس از بيكار شدن، ماهيانه مبلغ دو ميليون و دويست هزار تومان به شما پرداخت خواهد شد.

چنانچه ۵۵ درصد ميانگين حقوق، كمتر از حداقل حقوق تعيين شده در سال شود (حقوق پايه)، مبلغي كه به شما پرداخت مي‌شود همان حقوق پايه وزارت كار خواهد بود. سقف دريافتي شما هم  بر اساس مبناي وزارت كار ۸۰% متوسط حقوق سه ماه اخيرتان خواهد بود.

واجدين شرايط


اگر شرايط زير را داشته باشيد، بيمه بيكاري به شما تعلق مي‌گيرد:

مشمول قانون كار و تأمين اجتماعي باشيد؛ يعني شغل آزاد نداشته و يا صاحب كسب و كار نباشيد.
تبعه كشورهاي ديگر نباشيد (تابعيت ايران يكي از ويژگي‌هاي ضروري براي دريافت بيمه بيكاري است.)
مستمري‌بگير، بازنشسته يا از كارافتاده نباشيد.
پيش از بي كاري، حداقل يك سال سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشيد. البته در مورد اين قانون تبصره‌اي وجود دارد كه مي‌گويد: افراد بيمه شده‌اي كه به دليل بروز حوادث غيرمترقبه مانند جنگ، زلزله، آتش‌سوزي و سيل كار خود را از دست مي‌دهند، براي دريافت بيمه بيكاري نيازي به داشتن سابقه پرداخت حق بيمه براي مدت زمان مشخص را ندارند. اين افراد حتي اگر در اولين روز كاري خود نيز بر اثر چنين حوادثي بي كار شوند، در صورت داشتن ساير شرايط، واجد شرايط بيمه بيكاري خواهند بود.
·         به صورت غير ارادي از كار اخراج شده باشيد؛ ارادي يا غيرارادي بودن بيكاريِ فرد، به تشخيص كميته‌اي متشكل از نمايندگانِ سازمان تأمين اجتماعي و اداره كار و امور اجتماعي محل اشتغال بيمه‌شده بستگي دارد.

مدارك مورد نياز براي ثبت بيكاري
در اولين مرحله، بايد در سامانه بيمه بيكاري يا سامانه جامع روابط كار حساب كاربري ايجاد كنيد. براي احراز هويت مي‌توانيد به پيشخوان دولت يا شعب بانك رفاه كارگران مراجعه كنيد. سپس مدارك موردنياز را در سامانه بيمه بيكاري بارگذاري كرده و در خواست خود را تكميل نماييد. به ياد داشته باشيد كه اين مبلغ به حساب بيمه بيكاري شما واريز خواهد شد. بنابراين حتما بايد در بانك رفاه كارگران حساب باز كرده باشيد. 

براي به جريان انداختن فرايند دريافت بيمه بيكاري بايد با در دست داشتن مدارك زير به واحدهاي اداره تعاون، كار و رفاه ‌اجتماعي مراجعه كنيد:

اصل و كپي قرارداد يكسال آخر كار يا راي صادرشده
عكس ۴*۳ جديد (۴ قطعه)
اصل و كپي مدرك تحصيلي يا مدرك فني
اصل و كپي تمام صفحات شناسنامه و كارت ملي
اصل و كپي كارت پايان خدمت (براي آقايان)
پوشه روغني (يك جلد)
كپي صفحه اول دفترچه بيمه
نامه عدم نياز كارفرما
عواقب دريافت حقوق بيكاري
بايد گفت كه در اين خصوص چندان جاي نگراني نيست. اين‌گونه نيست كه استفاده از اين مستمري تاثير بسيار منفي در آينده داشته باشد. به هر حال، مدت زمان دريافت مستمري جزء سابقه افراد محسوب مي‌شود. اما نكته اساسي در خصوص عواقب گرفتن بيمه بيكاري به حقوق بازنشستگي افراد برخواهد گشت.

تاثير كمك هزينه بيكاري بر بازنشستگي
بخشي از هزينه‌اي كه ماهيانه از حقوق شما با عنوان حق بيمه كم مي‌شود؛ مربوط به مقرري زمان بازنشستگي‌تان است. در قانون كار، بيمه‌شدگاني كه به سن قانوني بازنشستگي (۶۰ سال تمام براي آقايان و ۵۵ سال براي خانم‌ها) برسند؛ در صورتي كه حداقل سابقه بيمه را دارا باشند؛ مي‌توانند درخواست بازنشستگي بدهند.

براي تعيين مستمري ماهانه بازنشستگي، كافي است متوسط حقوقتان در دو سال آخري كه مشغول به كار بوده‌ايد را در تعداد ماه‌هايي كه سابقه پرداخت حق بيمه داشته‌ايد ضرب كنيد. سپس عدد به دست آمده را بر سي تقسيم كنيد.

يكي از نكات مهمي كه بايد به آن توجه كنيد؛ بازنشستگي در حين بيمه بيكاري است. همان‌گونه كه پيشتر اشاره شد؛ چنانچه در مدتي كه مشمول دريافت اين كمك هزينه هستيد به سن بازنشستگي برسيد؛ پرداخت اين مبلغ به شما قطع مي‌شود و تنها مستمري بازنشستگي را دريافت خواهيد كرد.

همچنين اگر دو سال يا كمتر به موعد بازنشستگي‌تان مانده؛ در دريافت مستمري بيكاري با احتياط عمل كنيد. چرا كه مبلغ حقوق بازنشستگي به ميانگين حقوق دو سال آخر اشتغالتان وابسته است. نحوه محاسبه حقوق بازنشستگي بعد از بيمه بيكاري به اين صورت است كه اگر در اين دو سال، مقرري بيكاري دريافت كرده باشيد؛ اين مبلغ به‌عنوان حقوق ماهيانه شما محسوب مي‌شود. از آنجا كه اين مقدار، معمولا كمتر از حقوق دريافتي شما در سال‌هاي پاياني كارتان است؛ حقوق بازنشستگي كمتري دريافت خواهيد كرد.

بازنشستگي پس از بيمه بيكاري هم مشمول همين قانون است و اگر پس از دريافت كمك هزينه بيكاري بازنشسته شويد؛ حقوق بازنشستگي شما بر اساس حقوق بيكاري‌تان محاسبه خواهد شد. 

جمع بندي
بسياري از افراد  به صورت غير ارادي و به صورت فسخ قرارداد از طرف كارفرما به دلايل مختلف كار خود را از دست مي‌دهند. در اين شرايط، فشار اقتصادي همراه با فشار رواني ناشي از اخراج، شرايط ناگواري براي فرد بيكار به وجود مي‌آورد.

اما با تصويب قانون ، اگر سابقه پرداخت حق بيمه داشته باشيد و بدون ميل و اراده خود شغلتان را از دست بدهيد؛ مي‌توانيد مقرري ماهيانه‌اي به عنوان حقوق بيمه بيكاري دريافت كنيد.

از مهم‌ترين مزاياي بيمه بيكاري مي‌توان به دريافت مستمري تا زمان پيدا كردن شغل مجدد و محسوب شدن سابقه كار اشاره كرد اما در مورد معايب آن بايد گفت چندان جاي نگراني نيست. اين‌گونه نيست كه استفاده از اين مستمري تاثير بسيار منفي در آينده داشته باشد. نكته اساسي در خصوص عواقب گرفتن بيمه بيكاري به حقوق بازنشستگي افراد برخواهد گشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۵۷:۵۳ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

شرايط استخدام راننده، راننده پايه يك و پيك موتوري

رانندگي يكي از مشاغل كاربردي و حساس است و اكثر شركت‌ها، كارخانه‌ها و سازمان‌‌‌ها براي حمل و جابجايي محصولات خود به استخدام راننده پايه يك نياز دارند. افرادي كه متقاضي اين موقعيت شغلي هستند لازم است قبل از هرچيز گواهينامه پايه يك رانندگي را كسب كرده باشند. البته به جز گواهينامه، فردي كه مي‌خواهد به عنوان راننده استخدام شود بايد تجربه و مهارت بالايي در رانندگي به مدت طولاني را داشته باشد. در اين مقاله، در مورد شرايط استخدام و جذب راننده پايه يك و مدارك و مهارت‌هاي مورد نياز براي آن صحبت خواهيم كرد.

راننده پايه يك چه كسي است؟
راننده پايه يك به فردي مي‌گويند كه بعد از قبولي در آزمون‌هاي تئوري و عملي موفق به كسب گواهينامه پايه يكم شده باشد. اين فرد بعد از مدتي كارآموزي در كنار يك راننده باتجربه (به عنوان شاگرد شوفر) مي‌تواند به عنوان راننده پايه يك استخدام شود. رانندگان پايه يكم مجوز رانندگي ماشين‌هاي سنگين بالاي ۶ تن مثل كاميون، خاور و تريلي را دارند و اغلب وظيفه حمل و جابجايي بار و محصولات در سطح شهر يا به شهرهاي ديگر را برعهده دارند.

در ادامه در مورد شرايط لازم براي گواهينامه پايه يك صحبت خواهيم كرد كه ممكن است در آگهي‌هاي استخدام به آن‌ها بخورد كنيد.

مراحل اخذ گواهينامه پايه يك
گواهينامه رانندگي پايه يك براي رانندگي ماشين‌هاي سنگين مثل كاميون، تريلي و اتوبوس‌هاي بالاي ۲۶ نفر الزامي است. هم آقايان و هم خانم‌ها در صورت پذيرفته شدن در آزمون رانندگي پايه يك مي‌‌توانند اين گواهينامه را دريافت كنند و با آن مشغول به كار شوند. افرادي كه مي‌خواهند گواهينامه پايه يك دريافت كنند لازم است قبلا گواهينامه پايه ۲ را دريافت كرده باشند و به زمان انقضاي آن حداقل ۶ ماه مانده باشد.

كاريابي و استخدام

شرايط گرفتن گواهينامه پايه يك
1-    حداقل سن ۲۵ سال
رانندگي ماشين سنگين كار بسيار حساس و سختي است و به مهارت‌ و تجربه بيشتري نياز دارد. به همين دليل حداقل سن براي گواهينامه پايه ۱ بالاتر و ۲۵ سال تمام است.

2-    دارا بودن گواهينامه پايه ۲ و گذشتن ۲ سال از زمان اخذ آن
گواهينامه پايه ۲ پيش نياز دريافت گواهينامه پايه ۱ است. فردي كه گواهينامه پايه ۲ داشته باشد با رانندگي ماشين‌هاي نيمه سنگين آشنايي خوبي پيدا كرده و تسلط و مهارت كافي براي رانندگي ماشين‌هاي سنگين مثل كاميون و تريلي را كسب كرده است.

3-    سلامتي جسمي و روحي و عدم اعتياد و گذراندن آزمايش‌هاي طبي
فردي كه گواهينامه پايه يك دارد رانندگي با ماشين سنگين و حمل بارهاي بالاي ۶ تن و رانندگي اتوبوس‌هاي مسافربري بالاي ۲۶ نفر را برعهده خواهد داشت. سرمايه و دارايي‌هاي يك شركت و جان و مال تعداد زيادي انسان در گرو مهارت و تجربه رانندگي اين فرد قرار دارد. به همين دليل، يكي از شرايط لازم براي دريافت گواهينامه و استخدام راننده پايه يك داشتن سلامت جسمي و روحي و عدم اعتياد به هرگونه ماده مخدر، روان‌گردان و … است.

 
4-    قبولي در آزمون آيين نامه راهنمايي و رانندگي
هر فردي كه قصد دريافت گواهينامه پايه يك را داشته باشد بايد ابتدا در آزمون تئوري يا آيين نامه راهنمايي و رانندگي شركت كند و قبول بشود. آزمون آيين نامه پيش‌نياز آزمون عملي رانندگي است و فردي كه در اين آزمون قبول نشود نمي‌تواند در آزمون عملي رانندگي شركت كند.

5-    قبولي در آزمون عملي رانندگي با ماشين‌‌‌هاي سنگين
در آزمون عملي، مهارت‌ها و توانايي‌هاي متقاضي براي رانندگي ماشين‌هاي سنگين سنجيده مي‌شود. در صورتي كه در اين آزمون موفق شويد مي‌توانيد براي دريافت گواهينامه اقدام كنيد.

6-    داشتن اطلاعات فني در مورد وسايل نقليه سنگين
اطلاع از نكات فني و نحوه عملكرد ماشين يكي از نكات ضروري رانندگي است؛ اما اين موضوع در مورد رانندگان ماشين سنگين اهميت بيشتري دارد. ممكن است ماشين در جاده و خارج شهر كه دسترسي به تعميركار وجود ندارد خراب شود؛ به همين دليل لازم است كه راننده پايه ۱ اطلاعات كافي در مورد مسائل فني مربوط به وسايل نقليه سنگين داشته باشد.

مدارك مورد نياز براي گواهينامه پايه يكم
براي دريافت گواهينامه رانندگي پايه يك به ارائه مدارك زير نياز خواهيد داشت:

اصل گواهينامه پايه دو (از زمان دريافت آن حداقل ۲ سال بايد گذشته باشد)
حداقل ۶ ماه به پايان اعتبار گواهينامه پايه ۲ مانده باشد.
اصل و كپي شناسنامه عكس‌دار
ارائه اصل و يك نسخه كپي از كارت ملي
۸ قطعه عكس پرسنلي ۳*۴
شركت‌‌ها و سازمان‌هاي نيازمند استخدام راننده پايه يك
كسب‌وكارهاي بسيار زيادي براي حمل بار و محصولاتشان به استخدام راننده پايه يك نياز دارند و بازار كار خوبي براي اين شغل وجود دارد. كارخانه‌ها و كارگاه‌هاي مختلف، شركت‌هاي نفتي و پالايشي، شركت‌هاي راه‌سازي، شركت‌هاي ساختمان‌سازي و معماري، صنايع غذايي و لبني، شركت‌هاي پخش، شركت‌هاي توليدي، ارگان‌هاي دولتي و … از جمله كسب و كارهايي هستند كه حتماً به استخدام راننده پايه يك نياز دارند.

ويژگي‌هاي شخصيتي و مهارت‌هاي لازم يك راننده پايه يك
توانايي و مهارت كافي براي رانندگي در مسيرهاي طولاني
توانايي رانندگي به تنهايي و تمركز بالا
متعهد و پايبند به اصول اخلاقي
صبر و حوصله زياد در رانندگي
خوش قول و متعهد به تحويل بار در زمان مقرر
رانندگي ايمن و پرهيز از هرگونه رفتارهاي پرخطر
وظايف و مسئوليت‌هاي راننده پايه يك
انجام معاينات فني و اطمينان از سالم بودن ماشين قبل از حمل بار
آشنايي با رفتار ساير رانندگان به ويژه در جاده‌هاي بين شهري، عكس‌العمل سريع و رانندگي بي‌‌خطر و ايمن
برنامه‌ريزي و هماهنگي براي حمل بار و تحويل آن در زمان مشخص‌شده
ارائه گزارش به شركت و محل كار
متعهد و پايبند بودن به برنامه زماني
نظارت يا كمك در بار زدن
اطمينان از درست بودن بارها و ايمني آن‌ها
تحويل بار طبق زمان‌بندي و نظارت و كمك بر تخليه بارها
آشنايي كامل با قوانين راهنمايي و رانندگي، اطاعت از قوانين، پرهيز از رفتارهاي پرخطر و توجه به تذكرات مأموران پليس
آشنايي خوب با مسائل فني ماشين سنگين و توانايي انجام تعميرات اوليه مثل تعويض لاستيك و …
گزارش هرگونه تخلف يا اتفاق به اداره راهداري و همين‌طور شركت محل كار
توانايي رانندگي در شرايط غيرقابل‌پيش‌بيني و حساس مثل برف، باران و ترافيك سنگين
شرايط استخدام در شركت‌ها به عنوان راننده پايه يك
هر شركت، كارخانه و توليدي براي استخدام راننده پايه يك ممكن است شرايط متفاوتي داشته باشد. اما به‌طور كل براي اينكه به‌عنوان راننده در يك شركت معتبر استخدام شويد به شرايط زير نياز داريد:

سن بالاي ۲۶ سال
مدرك تحصيلي ديپلم (برخي شركت‌ها مدرك سيكل را نيز مي‌پذيرند)
اتمام خدمت سربازي يا معافيت
تجربه و سابقه كاري قابل‌اثبات به‌عنوان راننده
تجربه رانندگي به مدت طولاني
مطلع بودن از مسيرهاي شهري (و بين‌شهري)
در حال حاضر بسياري از شركت‌ها، كارخانه‌ها و سازمان‌ها به استخدام راننده پايه يك نياز دارند. در سايت جاب ويژن شمار زيادي آگهي استخدام راننده و شرايط لازم براي كار را مي‌توانيد مشاهده كنيد.

جمع‌بندي
رانندگي ماشين سنگين وظيفه‌اي حساس و سخت است و نياز به مهارت و تجربه و تسلط بالا بر رانندگي دارد. راننده پايه يك يكي از موقعيت‌هاي شغلي پر تقاضا و پركاربرد محسوب مي‌شود و بسياري از شركت‌ها، كارخانه‌ها، توليدي‌ها و فروشگاه‌هاي بزرگ اينترنتي براي حمل و جابجايي محصولات و بار به استخدام راننده پايه يك نياز دارند. فردي كه گواهينامه پايه يكم داشته باشد و مهارت و تجربه كافي در رانندگي ماشين‌هاي سنگين داشته باشد مي‌تواند با بررسي آگهي‌هاي كاريابي و استخدام، شغل مناسبي براي خود پيدا كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۱:۳۲ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

خريد سايت قوي رنك دار جهت سئو و لينك سازي PBN

يكي از مهمترين و تاثيرگذارترين فاكتورها در رتبه‌بندي نتايج گوگل تعداد و كيفيت لينك‌هاي ورودي به سايت است.

لينك سازي شبكه اي يا PBN مخفف عبارت Private Blog Network است كه بعدها با عنوان Private Backlink Network نيز شناخته شد. اگر به مفهوم همين عبارت نگاه كنيم در يك تعريف ساده مي‌توان گفت؛ PBN مجموعه‌اي از وبلاگ‌ها و سايت‌هايي است كه با هدف تقويت سايت اصلي و لينك سازي ايجاد شده‌اند.

تعدادي سايت با اين مشخصات و سوابق زير آماده فروش براي وبمستران و سئو كاران و يا ديجيتال ماركتينگ هايي كه به دنبال ايجاد شبكه لينك سازي قوي و يا به دنبال خريد سايت رنك دار قوي با سابقه قبلي هستند مناسب مي باشد .

 

سوابق:

حداقل سن هر سايت 7 سال

حداقل تعداد بك لينك 10000

حداقل پيج اتوريتي 27 الي 34

داري پيج 1 الي 5 رنك قبلي گوگل

مناسب لينك سازي شبكه اي PBN , PSN

 

آدرس سايت :

2pix.ir

pix98.ir

kanoon-hamedan.ir

tmfy.ir

patrisrayan.ir

nanodesign.ir

systemati.ir

yakamuz.ir

s55.ir

parsiscom.ir

novinup.ir

hellozaban.ir

owj92.ir

etdesign.ir

20tarh.ir

w32.ir

 

قيمت تكي هر سايت 850 تومان

قيمت همه سايت ها شامل تخفيف ويژه

هماهنگي : از طريق آي دي تلگرام

bazdid1

https://t.me/bazdid1

همانطور كه مشاهده كرديد لينك اين سايت ها در بيش از 5 هزار وبلاگ بصورت فالو در قالب رپورتاژ آگهي منتشر و آگهي شد اين فرايند علاوه بر آگهي فروش تعداد بك لينك هاي اين سايتها را تقويت نمود .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۲:۳۷ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

رتبه گوگلي و رنكينگ سايت خود را بتركانيد

چه وب سايت شركتي داشته باشيد و چه يك وبلاگ شخصي، براي اينكه سهميه اي در بازار آنلاين داشته باشيد، نياز داريد كه كاربران از سايت شما بازديد كنند و با آن تعامل موثر برقرار كنند.
سوال اينجاست كه در حجم انبوهي از اطلاعات كه در فضاي وب وجود دارد چطور مي‌توان كاربران را به سمت سايت خود جذب كرد و در اين فضاي رقابتي پيروز ميدان بود؟

در اين پست ما تصميم داريم تكنيك‌ها و اصول افزايش ترافيك سايت را به شما معرفي كنيم.

بي شك بخش زيادي از ترافيك وب سايت‌ها از نتايج ارگانيك موتورهاي جستجو مثل گوگل حاصل مي‌شود پس بايد سئو را جدي بگيريد و روي آن سرمايه گذاري كنيد.

 
شمارشگر سايت خود را منفجر كنيد .
 
با پكيج هاي افزايش رتبه سايت خود را بصورت قانوني و طبيعي ارتقا دهيد .
همين امروز با شيك رنك شروع كنيد و وارد 10 رديف اول گوگل شويد .
 
 
 
 
 
شيك رنك داراي نماد اعتماد الكترونيك و لوگوي ديجيتال

-------

آغاز ثبت نام و دريافت سامانه پيام كوتاه
ارسال پيامك از خطوط رند كشوري 1000 و 2000 و..
امكان ارسال پيامك هاي تبريك ، اخطاريه،يادآوري اقساط و...

با تحويل آنلاين پنل

قابليت ها و اطلاعات بيشتر در لينك زير

https://chicrank.com/cart.php?gid=14

 

منبع: chicrank.com

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۳۱:۲۴ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)

راهنماي استخدام فروشنده و مهارت‌هاي لازم فروشندگي

حوزه فروش بسيار گسترده و متنوع است و هر شركت و سازماني براي عرضه و فروش محصول و خدماتش به استخدام فروشنده آقا يا خانم حرفه‌اي و باتجربه نياز دارد.

 در اين حوزه، موقعيت‌ها و رده‌بندي‌هاي شغلي متفاوتي مثل فروشندگي، ويزيتور، كارشناس و مدير فروش وجود دارد كه هركدام مسئوليت‌هاي متفاوتي دارند.

 در اين مقاله قصد داريم در مورد استخدام فروشنده و ويزيتور و شرايط و مهارت‌هاي لازم براي احراز اين شغل صحبت كنيم. همچنين در مورد تفاوت‌هاي فروشنده با نماينده فروش، ويزيتور و كارشناس هم توضيحاتي ارائه خواهيم داد.

اميدواريم مطالعه اين مقاله به شما كمك كند ديد بهتري از حوزه فروشندگي پيدا كنيد و با توجه به توانمندي‌هاي خود بهترين موقعيت شغلي و استخدام را انتخاب كنيد. در ادامه با ما در جاب ويژن همراه باشيد.

فروشنده به چه كسي گفته مي‌شود؟

فروشنده يا salesperson همان‌طور كه از اسمش مشخص است مسئوليت عرضه محصولات شركت و سازمان و راهنمايي و پشتيباني مشتريان را بر عهده دارد. عنوان شغلي فروشنده طيف وسيعي از مشاغل را در برمي‌گيرد؛ از فروشندگي محصولات و اجناس مغازه گرفته تا صندوقدار و فروشنده شركتي و ويزيتور در زمره كار فروشندگي قرار مي‌گيرند. فروشنده‌‌ها ممكن است در داخل شركت و از طريق تلفن يا آنلاين، فروشندگي كنند يا به‌صورت حضوري و به‌عنوان نماينده فروش به ملاقات مشتريان بروند و آن‌ها را ترغيب به خريد خدمات و محصولات شركت كنند.

فروشنده‌هاي حرفه‌اي معمولا مدرك ليسانس در رشته‌هاي مرتبط مثل تجارت، بازاريابي و … دارند. هرچند در مورد جذب فروشنده‌ ساده در فروشگاه و مغازه، سخت‌گيري كمتري در مورد مدرك تحصيلي متقاضيان اعمال مي‌شود و افراد مختلف با داشتن مهارت‌هاي لازم مي‌توانند در اين مشاغل مشغول به كار شوند.

فروشنده چه وظايفي دارد؟
مسئوليت و وظايف شغلي فروشنده با توجه به نوع شغل و سازمان و كسب‌وكاري كه در آن مشغول به كار مي‌‌‌شويد ممكن است متفاوت باشد. مسلماً وظايف يك فروشنده مغازه با كارمند فروش شركت يا سازمان با هم متفاوت است؛ اما اگر بخواهيم به‌طوركلي، شرح وظايف و مسئوليت‌هاي فروشنده را توضيح دهيم مي‌توانيم موارد زير را بيان كنيم:

خوشامدگويي و استقبال از مشتريان حضوري و غيرحضوري
كمك به مشتريان براي پيدا كردن محصولات و اقلام موردنياز
پيگيري موجودي كالا و ارائه گزارش به سرپرست فروش
تهيه برنامه و استراتژي فروش
برنامه‌ريزي و زمان‌بندي براي فعاليت‌هاي فروش
تهيه و نگهداري پايگاه داده و اطلاعات مشتريان
تهيه و تدارك ابزارهاي تبليغات فروش
برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي بازاريابي حضوري و غيرحضوري
هماهنگي و قرار ملاقات با مشتريان حضوري
تماس با مشتريان جديد و مشتريان قديمي براي فروش تلفني
ارائه و توضيح محصولات و خدمات جديد به مشتريان فعلي و بالقوه
مذاكره با مشتريان و نهايي كردن فروش
توسعه و گسترش پيشنهاد‌هاي فروش
تنظيم و ارائه قرارداد فروش
ارائه آموزش‌هاي لازم در مورد محصولات به مشتريان
ثبت سوابق فروش و ارائه گزارش‌هاي روزانه، هفتگي و ماهانه فروش
پاسخگويي به سؤالات و نگراني‌هاي مشتريان از طريق تلفن، ايميل، آنلاين يا حضوري
اطمينان از رضايت مشتريان از خدمات و محصولات و حفظ روابط خوب و حسنه با مشتري
پيگيري فعاليت‌هاي فروش
بررسي كيفيت كالا و خدمات قبل از تحويل به مشتري
نظارت بر روند sale و ارائه گزارش به سرپرست و مديريت
انجام تحقيقات و بررسي بازار
شركت در رويدادهاي فروش
بررسي و نظارت بر رقبا، شرايط بازار و توسعه محصول
فروشندگان در چه كسب و كارهايي مشغول به كار مي‌شوند؟
تقريباً هر كسب‌وكاري كه حداقل يك محصول يا سرويس براي فروش داشته باشد به استخدام فروشنده هم نياز خواهد داشت. كارجوياني كه به دنبال موقعيت‌هاي شغلي مرتبط با فروشندگي مثل صندوقدار، فروشنده حضوري، نماينده فروش و بازارياب هستند مي‌توانند با توجه به علاقه‌مندي و توانايي‌هايشان در حوزه‌هاي بسيار متنوعي كار پيدا كنند.

براي مشاهده آگهي‌هاي استخدام فروشنده و بازارياب كليك كنيد.

برخي از كسب‌وكارهايي كه بيش از همه به جذب فروشنده، صندوقدار و بازارياب نياز دارند عبارت‌اند از:

كتاب‌فروشي‌ها
فروشگاه‌هاي پوشاك و بوتيك‌ها
خرده‌فروشي‌ها و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي
رستوران‌ها
شركت‌ها و سازمان‌هاي كوچك و بزرگ در زمينه‌هاي مختلف
شركت‌هاي ارائه خدمات
فروشگاه‌هاي آنلاين
كارخانه‌ها و توليدي‌هاي مختلف
استخدام و جذب فروشنده به چه تحصيلاتي نياز دارد؟
در حوزه فروش، مشاغل مختلفي وجود دارند و براي هر موقعيت شغلي هم شرايط و الزامات شغلي متفاوتي ممكن است وجود داشته باشد. اما به‌طور كل، كارفرماها براي استخدام بازارياب و فروشنده، تحصيلات مرتبط درزمينه‌هاي مرتبط، ماركتينگ و بازاريابي، تجارت و ساير رشته‌هاي مرتبط را در اولويت استخدام قرار مي‌‌دهند. به‌ويژه براي استخدام بازارياب و ويزيتور و نماينده فروش، دارا بودن تحصيلات امتياز ويژه‌اي براي متقاضيان به حساب مي‌آيد.

بااين‌حال، يك فروشنده موفق بيش از تحصيلات به مهارت‌‌ها و تجربيات عملي نياز دارد و اگر فردي اين شرايط را داشته باشد و تحصيلاتش غير مرتبط باشد باز هم شانس خوبي براي جذب خواهد داشت. همچنين براي سطوح شغلي پايين‌تر مثل صندوقدار، فروشنده مغازه و فروشگاه و … تحصيلات اهميت كمتري دارد و بيشتر تأكيد بر مهارت‌هاي اجتماعي و روابط عمومي كارجو است.

مهارت‌هاي مورد نياز براي شغل فروشنده
فروشنده موفق و حرفه‌اي علاوه بر تحصيلات مرتبط، به مهارت‌هاي و توانايي‌هاي خاصي هم نياز پيدا خواهد كرد. اين مهارت‌ها به دو دسته مهارت‌هاي نرم و مهارت‌‌هاي سخت يا تخصصي تقسيم مي‌شوند. مهارت‌هاي نرم شامل مهارت‌‌هاي فردي مثل روابط عمومي بالا و قدرت مذاكره و ارائه محصول مي‌شود. از جمله مهارت‌هاي سخت موردنياز براي جذب فروشنده هم مي‌توان به توانايي كار با كامپيوتر، تسلط بر نرم‌افزارهاي لازم مثل مجموعه مايكروسافت آفيس و آشنايي با فرآيندها و تكنيك‌هاي فروش اشاره كرد.

جمع‌بندي
هر كسب‌وكار و بنگاه تجاري براي فروش محصولات و خدماتش به استخدام و جذب فروشنده نياز خواهد داشت؛ به همين دليل بازار كار نسبتا خوبي براي اين شغل وجود دارد و در صفحه فرصت‌هاي شغلي جاب ويژن مي‌توانيد تعداد زيادي آگهي استخدام فروشنده را مشاهده كنيد.

مطلب مرتبط: شرايط جذب فروشنده

 استخدام فروشندگي نيازمند مهارت‌هاي نرم و سخت متعددي است و برخي افراد توانايي و مهارت ذاتي بيشتري براي فروش دارند. براي كساني كه به اين حوزه علاقه‌مندند، فروشندگي شغلي جذاب و هيجان‌انگيزي است كه شما را به مرحله دل‌چسب و شيرين فروش و نهايي كردن قرارداد مي‎رساند.
با كسب تجربه و تقويت مهارت‌ها و توانايي‌هاي فروش مي‌توانيد در حوزه فروش پيشرفت خوبي داشته باشيد و به پست‌هاي بالاتري مثل كارشناس فروش، سرپرست فروش يا حتي فرصت شغلي مدير فروش ارتقا پيدا كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۰:۴۲ توسط:محيا باقري موضوع: نظرات (0)